Friday 7 January 2011

AKU BUDAK BARU #2

waktu rehat....

atilia: wak! awak! tunggu saye!!!!
aiman: ouh...kau atilia....nk ape?
atilia: aik??? mase tu da stat maen awak saye....skunk aku kau balek?
aiman: heee...sori wak...lupela...heee
atilia:urmm....x pe...jadi kite akan start wat awak berkawan ngan budak sekelas dulu..okay?
aiman: errr...okay..tp saye rase..cam x bole la..saye da ilang kepercayaan berkawan.
atilia: sebap tu la ade saye untuk menolong..awak jgn isau la.ok.
aiman: ok.

dlm kelas.....

atilia: aiman...awak g kat pelajar yg kt depan sekali..tu name die hafiz..die ketue kelas.awak try la..
aiman: okay...

aiman terus peg ke dpan hafiz..dan maseh tergagap gagap...

aiman: as....as....as.....as......
hafiz: APE! as as as as....aku hafiz.! assalammualaikom!
aiman: WOI! elek laaaaaa!!!! nk gertak2 lak...aku x ckppape lg pon...
hafiz:da ko tergagap gagap...dah la lupekan...ko nk ape?

aiman dgn perasaan marah..terase ingin mendebik terus muke si hafiz...tp dye teringat janji dye kat atilia..
"janji ea..yg awak jgn gado lagi"..dgn menarik nafas...dye mule bercakap...

aiman: errr...aku...nk....aku nk...berkawann...
hafiz: urmm...ko nk berkawan..aku rase takleh la...bab aku kawan ngan budak baek2 je...x kawan ngan
         budak bermasalh cam ko...da la budak baru....sombong lak uh...ko pikir ko gempak sgt ke?
         ko pikir ko sekolah kat sekolah sampah tu aku cuak? wehh small of da pieces la weh...
         tp an..aku boleh pertimbangkan tawaran ko...ade syarat dye...kalo ko setuju ngan syarat aku.
         ko dah sah kawan aku..amacam?

aiman hanye diam seketika...dan teros menoleh ke arah meja atilia...dan tibe2 atilia suda tidak ada lagi di tempat duduknya...

aiman: aikkk??? mane dak ni...(aiman bercakap dalam ati)
atilia: wwwoooooiiii!!!! hafiz!..dye nk berkawan kan..yg ko memilih kawan ni pahal?!!
aiman: (aikkk?? sejak bile pulak budak ni ade kat depan aku)
hafiz: wehh!! pompuan..aku ni pelajar cemerlang...mak aku kate...kalo nk berkawan..kene la pandai carik
        kawan. kawan la dengan yg pandai..baek bagos,,,bukannye sampah!!
atilia: oiii! sejak bile ko jadi camni haaa??? selame ni ko oke je!
hafiz: aku jadik mcm ni bab dak baru ni! da la poerangai cam sial! ade hati nk rampas awek aku.
aiman:haaa??? deerrr...lek lu...biloe pulak aku tackle awek ko?
atilia: ntah?? die kawan ngan aku je selame ni..x de lak gaul ngan pompuan lain kecuali aku ngan natrah.
hafiz: atilia! ko la awek aku! ape??? da x ingat...ko kan slalu rapat ngan aku...selalu balek ngan aku...selalu
         tanye aku psl kje skola.. tp..bile da ade budak ni,...ko asyik layan sampah ni je..
atilia: woii! wak lu! bile lak aku jadi gf ko haa! selame ni aku respek ko sebagai ketue kelas..dan kepandaian
        yg membuatkan aku nk blaja ngan ko..nk ambek jadi bf....pleaasssseeee..dari aku ambek ko.
        baek aku ambek sampah ni..lg berbaloi..

setelah agak lame mereka bergadoh..sampai membuatkan aiman naek bosan dga....
aiman pon menghentikan la pergaduhan dorg...

aiman: ya~haaa!!! da la korg x perlula nk bergadoh psl aku....lia..dah la..x yah layan dak ni...
          kalo dye x nk berkawan pon....x pe...kat kelas ni ade 35 org,,,termasok aku..36 org..
          bukan dye sorg je aku nk kawan ramai lagi yg boleh aku bawak berkawan..da la tu..kite g next table
          lak...
atilia: err..oraet! (sembel mengeluarkan lidah ke arah hafiz)

lalu hafiz pon teriak...

hafiz: woooiii!!! pengecot...ko nk lari ke? haaa??? siap ade awek backup lg uh...ko laki ke pompuan?
         kalo ko jantan tunjukkan care jantan!

bile terdengar ayat uh..aiman teros menoleh ke arah hafiz dan.........

bersambong di aku dah berkawan!(final episode)

No comments:

Post a Comment