Wednesday 19 January 2011

aku da berkawan! (final)

aiman melurukan 1 penumbuk tepat ke muke hafiz...
fuhhh....keljuan penumbuk itu tidak dapat di baca oleh speed meter reader....hafiz meraung kesakitan kerana hidungnya berdarah..semua pelajar yg ada di kelas itu hanya mampu melihat dgn pegun skali...atilia hanye boleh terdiam...kerana berasa amat takut melihat pandangan SYAITAN dari riak muke aiman..lalu aiman berteriak.

aiman:WOI!!! kalo ko pikir kuat sangat! jom la...kite settle kt luar,,dari ko cakap berapi,,,tp asap pon x klua      
          wat ape!
atillia:ai..ai...aimannn.....(cakap dgn suare yg perlahan)
aiman:WEH!!! MANGKOK! setakat gelaran ketue kelas ko pikir ko da gempak?! haaa???!!!
          nenek aku pon boleh belasah ko la..
atillia:aiman..cukup la....
aiman:weh!  hafiz ko dgar sini ea..sekarang ni..yg ko nk jeles ngan aku pahal???
          sebab aku dapat atilia???!! weh! matang la! aku ngan atilia..just kawan biase..dye hanye nk menolong aku
          aku je...x perlu la ko nk jeles2..tp kalo aku da dapat dye pon...terime je la...dah dye sangkot kt aku..
          ko! kalo ko nk org sangkot kt ko..ubah la perangai uh...jgn nk cemburu membute je!
atilia:AIMAN!!! dah la tuh!
aiman:APE! ko nk backup budak ni lak? haaa!!!
atilia:bukan aiman...bukan ni care dye nk berkawan..
aiman:macm mane aku nk berkawan kalo perangai dye cam sial!
atilia:kite bersabar je la..bukan dye sorang je yg ade kt kelas ni..ramai lagi yg boleh kite ambek jadi kawan...
aiman:(hanye terdiam sahaja)

dtg seorang yg berbadan tegap  dan membawa rotan....

cekgu D: WOI!!! ape ni! bising2! ha???
hafiz:err...x de pape cekgu..hanye salah paham yg berlaku...
cekgu D: x de pape kamu cakap...ni ape ni..sampai idung da berdarah...
aiman:maaf cekgu! saya yg melakukan semua ini....saya tumbuk muke dye,,
cekguD:bertumbuk! awak  tahu x? berape markah merit akan di tolak jike bertumbuk...
aiman: tahu cekgu,markah dye 40 dan teros di buang sekolah.
cekguD: bagos kalo awak tahu...
hafiz: cekgu jap cekgu..ade yg x betol kt sini...sebenarnye...
aiman:OHH!! x de pape lagi cekgu...saye memang x patot menumbuk muke dye dgn sengaja..saya ingat ni
         la care berkawan...tp tidak.
hafiz:weh! ape ni...
cekguD: dah! kalo camtu aiman awak ikot saya ke bilik disiplin.untuk mengisi borang berenti sekolah...awak
             akan dipindah kan ke sekolah lame awak...
atilia: cekgu....
cekguD: dah3..x de lagi penjelasan...

di pagar sekolah....

hafiz dan atilia: aiman!!! tunggu!!!
aiman:eh korang....
hafiz: aiman,,sori man..aku taw aq silap,,aku salah paham dgn kebaikan ko...aku hanye pikir buruk pasal ko..
aiman:hafiz...x pe la...aq x kesah pon..aku ke sini untuk belajar,,di samping tu..lia ajar aku care berkawan..
         dan aku kini telah pon gagal...untukmencarikawan.
atilia:tidak man! awak da melakukan dgn sempurne...awak da pon jumpe kawan2 awak...sekang saye,hafiz
        dan natrah telah pon menjadi kawan awak...
hafiz: ye man...ko da berjaye...pon untuk mendapat kawan...
aiman:tengs kawan..tapi sumenye da terlambat...aku terpakse perhi sekarang...
hafiz:man! tak perlu la..ko nk belah dari sini...
aiman:nape?
cekguD: mereka 1 kelas telah menceritekan sumenye kepade saya...dan permohonan sijil berhenti sekolah
             awak saya tolak..
aiman:wow!!! terimas cekgu! terimas kawan2!!!!
hafiz dan atilia:same2 la weh!

setelah 2 bulan aiman di sekolah tu...aiman suda pon mule rapat bersame sume teman..aiman...suda mempunyai ramai kawan..dan kini aiman sudah pon mengenali erti persahabatan...tetapi...siang x selalu cerah
kite x tahu ape yg akan berlaku lepas ni...tetapi..tajuk dye pon da kate final..so mals nk sambong lagi..penat laaa...hahah!!! k la bye!

(nntikan 1 lagi cerite tentang percintaan..100 ari mencari cinta..mempunyai 5 episod)

No comments:

Post a Comment