Monday 3 January 2011

AKU BUDAK BARU!

x/x/2012...bermulanya musim persekolahan di negeri selangor..
AIMAN,,seorang murid yg dahulunya bersekolah di sekolah menengah kebangsaan sampah masyarakat
iaitu salah satu sekolah yg amat terkenal dgn pergaduhan....aiman seorang yg sgt pandai berlawan,,di samping pandai bergaduh,,beliau juga pandai dlm pelajaran sains dan sejarah.Aiman ialah pelajar lepasan PMR
dan bermohon untuk ke sekolah teknik ***** di selangor.Permohonannya itu telah diterima oleh pihak kementerian.pemergiannya dari sekolah SP sgt membuatkan pelajar di sekolah SP bergembira kerana aiman tidak akan pegang sekolah itu lagi...

x/x/2012..aiman memulakan ari pertamanya di sekolah barunya...Aiman mengambil aliran seni graphik,
aiman sgt berasa kekok kerana tgok pelajar2 di sekolah itu semuanya berkawan..ketika aiman di sekolah lamanya..aiman melihat budak2 di sekolah lamanya mengamalkan sikap pergaduhan,permusuhan,dan langsung tiada unsur2 kekawanan.ketika aiman di bawa masuk ke kelas dengan di temani pengetua sekolah itu.
aiman hanye berdiri tegak di depan pintu kelas..aiman sgt berase dirinya lain kerana x da pelajar yg ingin bergaduh dengannya..setelah 3 kali pengetua memanggilnya masuk ke kelas..aiman pun masuk dengan pandangan yg dingin..setelah aiman memperkenalkan diri...guru kelasnya pun menyuruh aiman duduk di sebelah murid perempuan yg bernama atilia..
     aiman pon duduk la di sebelah atilia...lalu atilia menyape aiman.

atilia: hye awak, saye atilia,pggil lia..awak aiman kan..sedap name awak.
aiman:err...eeeewww awak,,,ko sape nk panggil aku awak...
atilia:ohh tanak ea..oraet.
aiman:grrrr!!

(waktu rehat)

Atilia dan kawannya natrah..pergi bersua muka ngan aiman,

atilia: hey! aiman...ko x g rehat ke? sorang2 je dok sini...
aiman: kau lagi....ko nk ape? suke ati aku la nk g rehat ke ape..ko susah?
natrah: WEI! kitorg cakap elok2 itu yg ko jawab. kitorg just nk berkawan ngan ko...x bole?
atilia: yup...aku ngan natrah just nk berkawan je...asl...ko x suke ngan kitorg ke?
aiman:APE? kawan? ape tu kawan...aku x penah denga pon...
atilia:urrmmm...kau x pena berkawan ke? selame ni idop ko camne?
aiman: ouhh..kawan tu mcm kite bertumbuk...menyepak sampai berdarah2 ke?
natrah: adduuuii ape kene ngan ko ni...camne ko le masok skola ni...itu bergaduh...bukannye berkawan.
atilia:aiman,,aku taw,,ko dulu skola mane...aku tahu kehidupan ko..ko suke bergaduh kan...td aku perg jumpe  
        guru kelas nk tengok fail peribadi ko..skolah sampah masyarakat...ermm..mcm manelah bole ade skola  
         tu an,,ermm...aku faham keadaan ko...aku ngan natrah just nk berkawan.
aiman: ermmm...sori la..aku tipu...aku taw ape tu berkawan...dulu aku pon ade kawan...tp sume kawan ajak
           bergaduh..bile da gadoh jadi renggang..lg 1..aku budak baru...aku rase segan bile nk berkawan...tp
          aku x segan bile org ajak bergaduhh,,,
atilia: jgn isau aku akan tolong ko...untuk membuat ko berkawn ngan semua org kt sekola ini...tp..ko kene
         janji yg ko x kan bergadoh...oraet!
aiman:baeklah awak ngeee
atilia: aik td kate geli cakap mcm tu...
aiman saye saje je la awak..heeee.....                                    
 


bersambung di  aku budak baru 2!

No comments:

Post a Comment